Einde stage mama ngina - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Ilse Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Einde stage mama ngina - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Ilse Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Einde stage mama ngina

Blijf op de hoogte en volg Ilse

09 Oktober 2014 | Kenia, Kisumu

Hallo allemaal,

Tis al weer een tijdje geleden dat ik een verslag heb getypt laat ik maar eens beginnen met een nieuwe dacht ik zo vandaag.

Zaterdag 27 september:
Zaterdag hebben Xanne, Mette en Tessa mee gedaan met de mater heart run en Helma en ik hebben ze aangemoedigt! Ze hebben het super gedaan! Daarna lekker rustig aan gedaan en aan het zwembad gelegen.

Zondag 28 september.

Zondag hebben we lekker een rustig dagje gehouden. En s'avonds naar een prachtige zonsondergang gekeken en mooie foto's gemaakt.

Maandag 29 september

Maandag weer leuk naar mama ngina gegaan was heel leuk lekker geknuffeld met de baby's en de kindjes lekker vertroeteld.

Dinsdag 30 september

Dinsdag hebben we smiddag's balspellen gedaan met de kinderen al was dit geen succes de taal die hun spreken die spreken wij niet en andersom. Dus het was een grote gaos en we zijn er maar mee gestopt. En hebben de kinderen met de ballen laten spelen.

Woensdag 1 oktober

Woensdag hebben we het nog een keer opnieuw geprobeerd met een lerares die ons wilde helpen. Wij zeiden in het engels wat de bedoeling was en ze sprak in het swahilli tegen de kinderen. Zo ging het wel goed en het was super leuk de kinderen waren heel fanatiek. En deze dag is ook Hankees aangekomen!

Donderdag 2 oktober

Donderdag ben ik met 2 kinderen naar de nakumatt geweest om spullen te kopen voor in de middag. Wat kunnen ze genieten van zo'n tripje was echt heel leuk om te zien we zijn 2 uur in het winkelcentrum geweest en na afloop hebben ze een lekker ijsje van me gehad. Toen ik terug kwam trof ik jammer genoeg Sammy heel ziek aan. Helemaal onder de rode bultjes en heel erg koorts met koortsstuipen. Ik heb 4 x gevraagd wat ze er mee gingen doen en of ze ermee naar het ziekenhuis gingen maar hier kreeg ik niet echt duidelijk antwoord op. Omdat ik me zorgen maakte heb ik Francis de manager van mama ngina gebeld. En hij heeft er voor gezorgd dat er iemand met Sammy naar het ziekenhuis ging. Maar goed ook want hij had malaria en een bacteriele infectie. S'middags hebben we mooie kronen gemaakt van papier en wat hebben de kindjes er weer van genoten dat je ze zo blij kan maken met iets! Super leuk!

Vrijdag 3 oktober

Vrijdag zijn we naar joyland geweest. De stageplek van Tessa een super mooie en grote plek voor kinderen met een lichamelijke en verstandelijke beperking. Er moet nog een hoop gebeuren maar er is een mooi begin aan gemaakt. Ik heb genoten van de vrolijke kindjes die ondanks hun beperking toch zo positief in het leven staan. Zoals een jongen zonder armen die toch wil leren en daardoor met zijn voet schrijft super mooi om te zien! We zijn ook in de klas van Tessa geweest daar heeft ze muziek op gezet met de radio die ze gekocht heeft voor die klas. En de kinderen genoten van de muziek! Daarna zijn we naar The Lutheren school geweest dit is een school voor verstandelijk beperkten daar hebben we lekker gedanst op de dansmiddag met de kinderen. En daarna heb ik Francis gebeld hoe het was met Sammy. Het ging beter gelukkig en hij had medicijnen gekregen.

Zaterdag 4 oktober

Zaterdag heb ik lekker rustig aan gedaan eerst lekker uitgeslapen en even aan mijn huiswerk gewerkt. S'avonds zijn we uiteten geweest en daarna gingen we op stap. We gingen eerst naar de Signature waar het toen nog heel rustig was. Dus gingen we maar even kijken bij Club Samba daar stond een hele grote rij buiten maar wij als muzugu's mochten natuurlijk wel naar binnen. Nou het was een drama heb nog nooit zoveel verschillende handen aan mijn lijf gehad in 5 min dus we zijn weer snel naar buiten gelopen. Daarna weer terug naar Signature waar we een hele leuke avond hebben gehad.

Zondag 5 oktober

Zondag zijn we naar een harambe geweest in een dorpje in kismu. Een harambe is een bijeenkomst om geld in te zamelen voor een project. Deze harambe was voor een drinkwater project ze wilde een pomp en een watertank maarja daar is geld voor nodig. Dus nodig je zoveel mogelijk mensen uit en ga je in een kring zitten en dan komen er omstebeurt mensen naar het midden om geld in een pot te leggen. Daarna hebben we met spullen die we mee hadden genomen nog een soort veiling gedaan met kinderkleertjes en schoenen was heel leuk om te zien. En s'avonds lekker chinees gegeten.

Maandag 6 oktober

Maandag voelde ik me niet zo lekker ben een halve dag naar stage gegaan en daarna besloten om naar huis te gaan om lekker uit te zieken.

Dinsdag en woensdag 7 en 8 oktober

Deze dagen heb ik bij de baby's doorgebracht omdat de verzorger daarvan er niet was. Haar kindje was erg ziek en daarom kwam ze niet. Dus deze twee dagen voor de baby's gezorgd en ze lekker vertroeteld

Donderdag 9 oktober

Vandaag was mijn laatste stage dag. En heb het toch even moeilijk gehad met afscheid nemen wat ben ik toch van die kindjes gaan houden! En heb een stukje van mijn hart bij mama ngina achter gelaten. Deze mooie kindjes met zware achtergronden blijven altijd in mijn hart. De 3 babytjes hebben vooral mijn hart gestolen. Dat heeft me heel erg geraakt zo jong en dan al geen ouders meer hebben die voor je zorgen en opgroeien in een weeshuis. Waar zo weinig aandacht is omdat elk kind een beetje aandacht moet hebben. Ik heb ze elke dag vertroeteld en heb er een band mee opgebouwd en nu moet ik ze achterlaten. Dat was toch wel even slikken maar in de weekenden dat ik in kisumu ben ga ik zeker terug! Ik heb een erg mooie stage gehad en veel geleerd en gezien!

Zo dit waren weer 2 weken van mijn leven in kenya
Probeer snel weer wat te schrijven


Groetjes uit het prachtige kenya

Ilse

  • 10 Oktober 2014 - 09:37

    Anita Lauwerijssen:

    Mooi verslag hoor Ilse. En gelukkig dat het weer goed gaat met Sammy. Heel veel plezier deze week als je op safari gaat. xxx ma

  • 10 Oktober 2014 - 09:51

    Jeanne:

    Hoi Ilse

    Ik heb je verslag gelezen en wat maak jij veel mee. Deze levenservaringen zal je niet meer vergeten. Je bent een knuffelbeest altijd al geweest dus jij hebt vast een plekje gekregen in de hartjes van deze kindjes.
    Ik lees dat je op Safari gaat dat is prachtig hoor ben benieuwd welke dieren je allemaal gaat zien ?
    Ilse ben je al gewend aan de warmte en kun je het eten een beetje verdragen ? Soms lees ik dat je een dagje ziek bent maar dat zal er wel bij horen omdat wij Hollanders dat allemaal niet zo gewend zijn.
    Ilse veel plezier op Safari

    Groet van Jeanne

  • 14 Oktober 2014 - 16:37

    Ria Van Sliedregt:

    Hallo Ilse,
    je hebt een mooie stage gehad en ik voel helemaal met je mee, Het is moeilijk om de kinderen waaraan je in een paar weken een band mee opgebouwd heb achter te laten.
    Ben benieuwd naar je safari ervaringen,
    gr. Ria

  • 16 Oktober 2014 - 09:48

    Elise Dane:

    Hoi Ilse,
    Heel indrukwekkend om te lezen wat jij allemaal mee maakt! En wat ga je daar goed mee om! Ik heb via je moeder een foto van Sammy gezien, wat een droppie! Die zou je zo mee nemen. Het lijkt me heel moeilijk om dan afscheid te nemen. Gelukkig staat er nog veel te gebeuren en zul je niet hele dagen zitten kniezen. Geniet van de safari en nog veel succes!
    Liefs en groetjes hé

  • 18 Oktober 2014 - 10:02

    Btets De Wit:

    Hallo Ilse,
    Wat maak jij nu toch veel mooie dingen mee. Ik kan me best voorstellen dat het pijn doet als de stage klaar is. Kind wat een mooie ervaring heb jij, ik ben jaloers op je.
    Gelukkig doe je ook lekker genieten. Ik lees dat je chinees hebt gegeten, ook daar al de afhaalchinees ha ha.
    Geniet van alles wat je nog mag beleven, want het gaat heel snel hoor.
    Groetjes van Cor en Bets .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 8451

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 28 November 2014

Kenia

Landen bezocht: